fredag 27 april 2012

Storlekshjälp til mig sökes!

Välkommen underbara solen, värmen och helgen!

Här är det full rulle samtidigt med sjuka barn. Har knappt hunnit med att kika in i Bloggvärlden och ännu mindre att göra något inlägg.
 Däremot såg jag att Full Circle Star har både rea och nedsatta priser på sina Odd Mollys. Har fastnat för en sockersöt sak som jag gärna vill beställa men är osäker på storleken. Jag brukar för det mesta ha storlek 1 men i koftor och vissa plagg som är små i modellen har jag 2.

Är det någon som har provat denna sötnos och vet hur den är i storlek? Snälla, berätta!

Riseabove Solid Blouse in White



Kram

5 kommentarer:

  1. Har bara provat klänningen i den serien och den var liten i storlek. På Bohemia rådde de att gå upp i storlek på den längre varianten. Det är bomulls och silkeblandningen som gör den mindre töjbar också.
    Jättesöt är den :) Hoppas du får tag i rätt storlek. Kram

    SvaraRadera
  2. Jepps, jag har den hemma och den ligger i väskan och ska premiäranvändas i helgen. Den är ursöt! Jag har en 0:a och brukar pendla mellan 0 och 1, tyckte den var lite större än andra bomullsblusar. Den känns inte heller smal i ärmarna. Kolla mitt inlägg här: http://oddmollytigern.blogspot.com/2012/03/odd-molly-riseabove-solid-blouse.html

    Lycka till och kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har provat den och provade då en 1a som satt bra på mig. Tror definitivt du kan ha en 1a på den. Sååå himla söt och jag ångrar lite att jag hängde tillbaka den :)

    Krya på småttisarna. Här har vi skiftbyte i VAB-fabriken så jag jobbar idag :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Tack! Blir lite konfys bara. Jag tänker mig att Vivan och Tigern är samma size. Tigern i 0:an och Vivan i 1:an. Samtidigt så tycker ni att den är lite större. Klänningen som du provade "Odd me" kanske var i lite annan modell. Hmm, jag får fundera lite till.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Vivvi är lite längre och lite större byst än mig. Vi brukar kunna ha samma storlekar men jag drar oftare åt 0:or och hon åt 1:or tror jag. Så jag hade sagt 1:a till dig! Den är visserligen inte elastisk men den har mer vidd än mycket annat.

    Kram

    SvaraRadera