lördag 26 maj 2012

Softdag

Hej!

Är det fler än jag som tycker att denna dagen känns som en semesterdag mitt i juli?! Det är tyst (frånsett grannens högtryckstvätt som går igång med jämna mellanrum), lugnt och stilla. Så där lagom sommarvarmt. Jag har inte kommit längre än till bikini och soltunika utanpå. Sitter under markisen och blir serverad mangosmoothie av dottern. Läser bloggar och ska snart gå igenom dagstidningen.


Jag har fått tummarna loss att äntligen plantera dotterns avokadoplantor i större krukor och stötta upp ned långa pinnar som jag hittade i vedförrådet.
Förra sommaren planterade hon avokadokärnor efter någon måltid där avokado ingick. Sen har dom växt till sig rejält under vintern och nu ska dom få prova sina vingar utomhus.

 

Sonen kom hem med "blomman för dagen" som han sått i skolan och den fick också en större kruka.

 

Om en stund ska jag fixa till mig, hoppa i en Tadaa och sen åka på släktkalas med la familia.

Angående melodifestivalen som jag inte följer så såg jag ett sammandrag i torsdagskväll när jag jobbade. Herregud vilka hemska låtar, måtte Loreen vinna! Hon är ju en stjärna!


Ha en skön lördagskväll

Kram



3 kommentarer:

  1. Vilken härlig avokado växt! Var försiktig med den så inte bladen bränns så här i början av den starka solen! Mina pelargoner som jag övervintrat, blev alldeles vita och sönderbrända direkt när de kom ut!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig morgon! Jag tycker det går lite på högvarv nu men i morgon ska jag sitta som du! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Varenda låt hittills har stinkit verkligen. Om inte folk är döva blir det en promenadseger;) Kram

    SvaraRadera