onsdag 15 augusti 2012

Sömndrucken, dagens & persikorapport

Nattjobb igen. Inte min favorittid att arbeta på men så är det och blir en vecka till. Är däremot ledig i helgen och då ska vi fira döttrarna och ha kalas för släkten, ca 30 personer. Så jag måste hitta på något käk att bjuda på, lutar just nu åt tapas men kommer väl att förbanna mig själv när jag ska få ihop allt. För jag tänkte att det blir hemlagat.

Solen och värmen dröjer sig kvar så Forsome tunic, sidenkjol och Timeoutwrap hänger på idag (koftan åkte av snabbt).





Var och kollade in mina persikor som snart verkar vara klara för skörd. Där är en 15-20 stycken och det är första säsongen för vårt persikoträd så det känns lovande.


Nu ska jag lägga mig på en solstol och fundera ut någon bra present till en blivande sjuttonåring.


Kram


Ps. Är det någon som testat Orlov Coat och vet hur den är i storlek?



10 kommentarer:

  1. Nattjobb! Inte riktigt min grej men men, måste man så måste man! Menar du att du satte persikoträdet i våras och att det nu bär frukt??
    Satte mitt i våras och ser inte skymten av persikor! Men det klart jag har ju växtzon III-IV.
    Det där linnet skulle jag gladeligen ha om jag var smalare, det är så snyggt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi planterade det i höstas så jag är faktiskt förvånad att det kommit igång så bra!
      Kramar

      Radera
  2. Kul med persikor :) Jag läste, tror det var hos Solid, i kommentarsfältet att Orlov var rymlig och stretchig. Har inte provat själv. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste också hos den snygga donnan men tänkte höra om det var fler som kände likadant.
      Kram!

      Radera
  3. Coolt med persikor! Kanske vi skulle prova mot vår södervägg.
    Jobbar du bara natt eller skiftar ni dag/kväll/natt? Känns som vi inte är så många natt-ssk kvar i regionen.

    SvaraRadera
  4. Vi har våra på västervägg där det är ganska mycket lä.
    Vi jobbar blandat, huller om buller. Tänkte ett tag att jag bara skulle jobba natt för hälsans skull men jag tycker att det är ganska tråkigt på natten...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina persikor! Orlov Coat är superfin och jag ångrar bittert att jag inte slog till på 70% rean på den:( Kram

    SvaraRadera
  6. Men alltså nu vill jag också ha ett persikoträd!! F ö är du jättefin. som vanligt! Klem

    SvaraRadera
  7. Persikor! Kan man odla det i Sverige? Det ser ju helt ljuvligt ut och jag måste lämna tillbaka din hatt någon dag....
    kramar! och du är jättesnygg ifall du har glömt det. :)

    SvaraRadera
  8. Wow - egna persikor. Det är ju värre lyx än egna blåbär. Du måste absolut visa när de är helt klara.
    Kram

    SvaraRadera