lördag 22 september 2012

En kväll på Victoriatetatern

Pic-nic och jazz. Så tolkade jag inbjudan till igår. Började fundera över om jag borde ha termobyxor och hela kitet. Men man kan tydligen ha pic-nic inomhus med. Fast det kändes konstigt att ställa sig och köa till Victoriateatern som ligger på gågatan i Malmö. Köa med matsäck och vin. Sen att det var mer musik à la trubadurstuk gjorde ju saken ännu bättre, eftersom jag blir lätt neurotisk när jag hör ordet jazz.


 Tjejen som sjöng och spelade heter Nina Ramsby. Vi satt där vid runda bord tillsammans och åt ostbricka och drack gott vin, samtidigt som trubadurtjejen underhöll oss.

Jag vet, jag gjorde kardinalfel nummer 1. Att missa fotografera 
ostbrickan INNAN jag kastade mig över den. Men jag var ju så hungrig. 
Ni får se valda delar som jag inte tuggat på.



Det är vinet var klockrent till så många olika sorters ostar och kallskuret.



Det var ganska trångt om plats på borden och vi lyckades förstås göra en smärre eldsvåda 
där när salta pinnar med sesamfrön trillar i ett ljus. Men denna rådiga kvinna (läs jag) 
släckte snabbt
(först med ett flaska bubbel som jag hade i handen, 
men i en blixtsnabb överläggning insåg
 jag att vatten borde vara bättre) elden.


Och så sa vi farväl till den här underbara människan
 som flyttar till Borås snart. Kommer att sakna henne
 men Borås ligger ju inte så långt bort.
 Får bli en tur dit i höst tror jag.

Grattis alla Boråsare som får denna tjej i er stad!


Ha en skön lördag!

3 kommentarer:

  1. Detta vin är så gott och jazz så skön musik! Ha en fin kväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. En bra kväll verkar det som:) Och visst har Nina Ramsby varit med i nåt band? Som jag inte kommer ihåg vad det heter nu.......Kram!

    SvaraRadera
  3. Men vad härligt med picknick och jazz är väl inte så farligt. :) .)
    kramar

    SvaraRadera