måndag 15 oktober 2012

Tillbaka från London, Victorias secret & annat smått och gott!

Hej!

Nu är jag tillbaka på svensk mark. Det har varit en intensiv weekend!

 



Vi bodde på ett hotell i Kingston upon Thames. I denna stadsdel av London bor dottern hos en värdfamilj som vi  umgicks med både i fredags och lördags. Supertrevliga! Jag är så glad att dottern hamnat hos dom. 
I Kingston bor det ca 250 000 så det är en ganska stor stad. Nästan alla butiker fanns där så vi var bara inne en vända i centrala London. Där hade döttrarna (och mamman) siktet inställt på:



Superfin toalett med lyxiga pappershanddukar!
Fyra våningar fullproppat med underkläder och parfymavdelning. Trappan i huset var helt fantastisk!
Lite shoppat blev det allt:)


 I lördags morse så skippade vi hotellfrukosten och begav oss istället ut längs Themsen. Vi fick sällskap av en väldigt nyfiken svan.


 Det tränades rodd på floden.


 Vi hittade ett mysigt café längs floden så det blev frukost ute i det fina vädret.



Till sonens stora förtjusning så serverades det både chips och pepparkaka till frukostmackan.



Det blev shoppat en del, jag blev förtjust i de här julgranskulorna som kommer att bli fina till vårt nya vardagsrum.


Pimm´s inhandlades så nu ska det blandas goda drinkar i höst.


 

Fina plåtaskar med mintkarameller. Tänkte att askarna ska få pryda sonens rum när vi smaskat i oss karamellerna.



Ha en fin måndag!

Kram

18 kommentarer:

  1. Svårt avis på att ni var på VC. Jag var i USA för några år sedan och shopsade krämer, parfymer och annat så att jag fick packa om p g a övervikt. De har helt ljuvliga saker. Bra att ni gillar familjen, gör det ju lite lättare väl att ha henne utomlands. Välkommen him också. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trista med VC i London, är att priserna är mycket högre än i USA pga dollarn. Har för mig att det går att shoppa på nätet och då blir det nog bättre priser!
      Kram

      Radera
  2. Jag skulle också vilja komma till London och jag skulle också absolut besöka VS!
    Spännande att se vad du shoppade!
    Kul att dottern verkar trivas!
    Önskar jag gjort samma när jag var ung, men jag var för feg!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste nog inte ens att man kunde åka iväg och plugga i ett annat land när jag var i den åldern...men gissa vad min 15-åring har siktet inställt på;)
      Kram

      Radera
  3. Välkommen hem! Roligt att värdfamiljen är bra, det är sådan som är bra för mamma att veta. VS ser inte alls fel ut:)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har hört en del trista historier om värdfamiljer så det känns riktigt bra att hon hamnat hos dom!
      Kram

      Radera
  4. Oj så härligt och vad fint att värdfamiljen är bra, det är ju guld värt. :)
    Älskar den snygga Victorias secretkassen, jag skulle gärna bara ha den. Än innehåll menar jag. :)
    kramar och välkommen hem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det guld!
      Vi får väl se vad tomten kommer med till söta Lingon;)
      Kram

      Radera
  5. Åh victoria secret och pimms:) underbart! Nu längtar jag också till London! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. London är supertrevligt! Finns många billiga flighter dit;)
      Kram

      Radera
  6. Hallå där första gången här. Mysig blogg. London mmm like. Älskar ala butiker och pubbar.
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat in till mig! Och London är som en karamell!
      Kram

      Radera
  7. Lägger mig som följare direkt... Kramis

    SvaraRadera
  8. Åååååååh! Vill också till London! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du och Moa i London, Marodör och S hemma (småbarn i London känns inte som någon "hit"). Tänk vad kul ni skulle ha!
      Kram

      Radera
  9. Din bloppers kläd tillsalu. Odd m st 2 har du kvar den tunikan det var det jag mena...
    EVA hörs snart

    SvaraRadera