söndag 9 december 2012

Hemma igen!

Så är jag på svenska mark igen och med ett internet som är mycket skojigare än det som bjöds på hotellet i Köpenhamn. Tre dagar i denna vackra och trevliga stad, elfte året på raken som vi har en weekend i Köpenhamn i juletid.

Torget i Nyhavn

Operan vid Kongens Nytorv

Magasinet
Hotell Admiral
Träd som vi såg från vårt hotellrum, Det lyste så vackert!
Hotell Admiral

I fredags hade jag kalasroligt i hotellbaren helt solo då mitt följe led av extrem paltkoma, medan jag som vänt på dygnet, var allt annat än trött. Hej och hå, det var iallafall ingen brist på mynta där;)



Det blev lördag och shopping, fixade några julklappar och en del julpynt. På Bolighuset och Illum var det så vackert pyntat.



 Hoppsan! Här var det visst en mycket trevlig butik som krävde ett besök:)

 

 Lite värmande glögg behövdes.


Lördagskvällens stass i Branting kavaj och kjol.



Och hotellfrukost! Höll nästan på att  glömma...


Ett wienerbröd med chokolade kan man ju inte missa.
Blev sugen på att ta med mig den här buketten hem...

 
Snöstormens annalkande var ett faktum så det blev till att pipa ner i tunneln och



över bron fort som en raket!



Nu ska det läsas bloggar som bara den, måste bl.a. kolla in snygga Flipfloppan och hennes glöggparty!


Kram

15 kommentarer:

  1. Åh, ni verkar ha haft det toppen. Tänkte på er idag när all snön kom och hoppades ni skulle komma hem ordentligt, vilket ju verkar vara fallet. Jag hade nog shopsat en hel del av det du visar, såå fina saker, de kan sin jul de där Danskarna. Klemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi körde tidigt eftersom att det var stor risk att bron skulle stänga...
      Jag har shopsat lite fler julprylar;) Visar i veckan!
      Kramar

      Radera
  2. Men åh vad mycket fint! Så härligt ni har haft det och hoppas du fick en slurpig drink där i hotellbaren.

    Jag skulle vilja ha nästan allt på bilderna, den där fårluddsfällen skulle var go i soffan och så de söta minigranarna? Löve it.

    Kramar och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm,flera slurpiga drinkar;)
      Fårskinnsfällen gick jag och klämde på länge, skulle vilja ha den i fönstersmygen där jag brukar äta frukost när ingen annan är uppe (håller på att frysa häcken av mig nu i i vintertid av att sitta där).
      Kramar

      Radera
  3. Det ser ut som du haft en supermysig helg! Och så mycket fina julsaker att frestas av...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid så mysigt med en helg här i juletid, ja annars också!
      Kram

      Radera
  4. Jag skulle verkligen vilja åka till köpenhamn,ska nog boka in det i mellandagarna!
    Ser ut som ni haft riktigt mysigt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpenhamn är verkligen värt ett besök, även bara över dagen (tar drygt en halvtimme med tåg från Malmö)
      Kram

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Vilka helt underbara bilder från era dagar, TACK för att jag fick följa med på ett hörn.....
    Fick ju direkt ögonen på den stooora ängeln där på ett av fotona, som hänger.....DEN hade jag nog haft med mig hem till min samling=)))
    Vilken tur att ni hann hem innan det tog på rejält att snöa, här snöar det EXTREMT mycket just nu!
    Jag vet vad du menar med att vända dygnet....har jobbat nätterna i helgen.
    Hoppas att du får en bra vecka<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  7. ... och välkommen hem till ett snöigt vackert vitt Sverige igen:-) Kram!

    SvaraRadera
  8. Herlige billeder fra en hyggelig tur :-) Ser ud til i har hygget jer :0)
    København er et skønt sted at besøge, men dejligt at komme hjem igen :-))
    Kram T

    SvaraRadera
  9. Köpenhamn är verkligen fint i juletid. Brukade fira jul där med svågerns familj innan jag fick egen.
    Tur att ni kom hem innan det värstaste satte igång...

    SvaraRadera
  10. köpenhamn och jul hör liksom ihop:) vilken härlig resa! Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Men vilken helg du haft, grattis. Och solo i hotellbaren? Du är modig du, jag hade lagt mig i hotellsängen och surat med smågodis, hahaha. Fantastiskt fin julstad, vad sugen jag blev på Köpenhamn! Kram!

    SvaraRadera