torsdag 20 december 2012

Rörig längtan

Mer klänetter, rödlöksmarmelad, renskavsgryta, potatismos och hemmarårörda lingon i en enda röra på spisen. Jo, lite bubbel med som fanns kvar från gårdagen. Allt för att få tiden att gå fort. Fort så att klockan snart ska bli kväll och dottern kommer hem från London! Åh, längtar så efter henne!

 



Kan säga att det var nära att jag hällde vinägern,som skulle vara i rödlöken, i friyroljan till klänetterna...


Har pimpat hennes rum med pepparkakshjärta, ljusslingor och en hyacint, allt för att få liv i ett rum som stått tomt ett bra tag.





Nu ska jag steka kantareller med så innan det blir FÖR rörigt

 så önskar jag er en fin kväll!



Kram

12 kommentarer:

  1. Uha der er gang i det lille køkken :o) Det ser rigtig hyggeligt ud og kommer sikkert til at smage himmelsk :-)) Herhjemme er det min mand der laver mad...! Det duer jeg ikke til :-) Ha´ en dejlig aften Fiona
    Kram T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här långt smakar det bra:) Skönt med man som lagar mat, min gör det fast mest på helgerna.
      Kram

      Radera
  2. Mmmm...god mat o ett glas bubbel är aldrig fel.
    Klenäter gjorde alltid min mormor.....men det var länge sedan..
    Trevligt få hem dottern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Jag har aldrig stött på när det är del med lite bubbel;)
      Myser med dottern nu <3
      Kram

      Radera
  3. Å så gött att få hem stora tjejen!
    Ha det bäst å kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag längtat! Och nu är hon här:))
      Kram

      Radera
  4. Wow, snacka om multitasking. Själv försöker jag dricka glögg och kolla tv samtidigt ;) Härligt va´att hon äntligen är himmavid!! Ha det bäst, Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite rörigt var det allt ett tag...att jag aldrig lär mig;)
      Känns så skönt att familjen är samlad igen!
      Kramar

      Radera
  5. Du är ju bara så huslig så jag smäller av lite. :) Kom hit med lite julmat...
    Så skönt det blir att få hem stora tjejen till jul så är ni kompletta.
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade min morsa sett det här hade hon nog smällt av en smula. I hennes ögon är jag inte så huslig...
      Nu ska hon pysslas om <3
      Kramar

      Radera
  6. Mmm...ser gott ut det där :-) förstår att du längtar efter dottern, man gör ju alltid det när barnen är iväg...men vill ju helst ha dem på hemmaplan :-)
    Ha en fin start på helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kul för barnen att kunna åka iväg och prova sina vingar men det är ju guld när dom kommer hem igen:)
    Kramar

    SvaraRadera