fredag 29 mars 2013

Glad Påsk på er!

I onsdags så bestämde vi oss för att åka till Den Bå Planeten, Danmarks nya akvarium. Vi hade hört att det kunde vara en del köer så vi tog en snabbkik på internet innan vi skulle dra över bron...det fanns inga parkeringar kvar och köerna att komma in (utomhus i snålblåst) beräknades vara 2-3 timmar långa så vi svängde snabbt av söderut och tog en sväng på Vellingblomman istället. 
Går ju inte att jämföra med ett gigantiskt akvarium men fick många skratt (dom måste ha varit höga på något när dom funderade ut den utställningen:)) och så fick vi klappat och kliat jättegulliga, ulliga lamm.



I går blev det en runda, fast typ 15 egentligen för vid torghandlen finns det ca 10 parkeringar som alla vill ha och alltid är upptagna, och endast halva torget används men man får inte nyttja dom parkeringarna under tiden det är torghandel (?) så därför cirkulerar man tills man får en plats. 
Det som är fantastisk med vår innerstad är att den kan beskrivas som att den är uppdelad i fyra rutor som överhuvudtaget inte har någon som helst kommunikation mellan varandra när det gäller bilkörning så det blir många omvägar, allt för att man inte ska köra bil i stan. Men om man nu ska inhandla något tungt och eller skrymmande så vill man ju gärna ta bilen...(så, nu fick jag kräkt lite om det) och så undrar jag vad kommunen tjänat på att alla ligger och cirkulerar...






Mmmm, blev så sugen på kokt vit sparris med hollandaisesås och lufttorkad skinka:)




När jag kom tillbaka till min bil efter att ha köpt på mig en hel del blommor så stod det en snubbe och pillade på min bildörr. Jag stövlade fram och undrade vad han sysslade med...jo, han höll på att sätta fast en lapp med sitt visitkort eftersom att han backat rakt in i fronten på min bil. Bucklig nummerplåt och några lösa plastdetaljer. Så jäkla trist samtidigt som jag blev väldigt glad över den ärliga människa som gav sig till känna och inte bara drog iväg utan ett pip.

Påskpresenter till kidsen har fixats och nu ska jag bara fixa en skattkarta så att dom kan springa ut på jakt på påskafton. 

Försökte mig på att ta foto av själv i skymningen bakom vedförrådet, blev ju så där bra, fast färggrant:)

Poncho/Odd Molly, Klänning Firestarter Remix/Odd Molly, Skinnjacka/MEXX, Ull leggings/Odd Molly


Trodde inte jag skulle elda så mycket i brasan till påsk...



Jyckarna hade nog gärna önskat att jag eldat året om!



I kväll kommer släkten hit och vi ska bjuda på   "gubbröra på pumpernickel", långkokt lamm med stomp med soltorkade tomater och smarriga chokladpraliner till efterrätt. 

Önskar er en lång och skön lånfredag!

Kram

7 kommentarer:

  1. Å torget ser härligt ut - måste piggna till och ta mig till Hötorget på lördag eftersom det är helt nödvändigt att få blå blommor till köket ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Och en Glad Påsk till dig! Hoppas nu har en härlig dag och recepten låter ju mums.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Dejlige glade billeder :-) og super skønne farver...
    Det ser virkelig ud til at du/I nyder påskedagene hjemme hos jer :o)
    Kram herfra

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Det är så mysigt med riktig torghandel!
    Kram och en riktigt glad påsk till dig!

    SvaraRadera
  5. Glad Påskhelg önskas dig också.
    Så ordentliga jyckarna ser ut där framför brasan!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Torgbilderna är helt underbara, andas sommar ju!!! synd med akvariet dock, men det kommer ju fler gånger... Maten låter toppen. Jag har precis grillat på min elgrill. Under spisfläkten då, för det snöar ju mellan varven, suck. Fin bild på jyckarna också. Ha en fin påskhelg! Klemar

    SvaraRadera
  7. GLAD PÅSK till dig också.
    Här blev det konstrunda i mindre snöstorm och underbar sillbuffé på Buhres fisk.
    Och minsann en tavla som fick följa med hem. =)

    SvaraRadera