torsdag 28 november 2013

"Once in a lifetime"

I går var jag på 25-års jubileum. För att jag och en hög andra (typ 200 personer) arbetat inom samma företag i 25 (!) år. 
Förr fick man en guldklocka men nu kan man välja på cykel, klocka, smycke eller någon hushållspryl. 
Jag har valt smycke och ska ut och sondera terrängen.

Detta "guldklockeparty" hölls på Grand Hotell i min stad. Urtjusiga lokaler och mycket god mat. Det som var lite B, var att det inte bjöds på något vin eller bubbel som de gjort förr om åren. Med anledning av någon viss kommunpolitker i grannbyn som missbrukat detta. Så vi rök på kollektiv bestraffning...
Men jag köpte mig ett vinpaket till maten så det blev riktigt bra i alla fall.

Festklädseln fick bli en sidenklänning och passande nog "Once in a lifetimecoat" från Odd Molly. Tyckte att det blev "klockrent" till denna festen:) Jag tänker ju att jag inte kommer att hinna arbeta 25 år till någon annanstans.




Det var ganska segt att stiga upp i morse och dra till jobbet...lätt seg faktiskt.

Handla, hem, steka tacofärs till familjen i källaren...
 Ska försöka hinna med en mikrovila innan jag svidar om för jag ska i väg och fira en arbetskamrat som fyllt 50. 
Ska sikta på sovmorgon i morgon!


Ha en bra kväll!

Kram

10 kommentarer:

  1. Garanterat snyggast igår.
    Trevlig kväll önskar Titti

    SvaraRadera
  2. Riktigt skitsnyggt! Och varför kunde inte ni få ett glas vin till käket för? Löjligt! Kram

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! jag kommer aldrig komma upp i 25 år, hinner alltid sluta innan, så jag tror jag jag blir utan. Här har man också ändrat vad man får och alkohol bjuds det inte på i vårt landsting heller.
    Riktigt snygg var du kvällen till ära.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. 25 år på samma ställe är inte alls dåligt! Själv måste jag byta, men nu blir det snart 12 år på samma ställe i alla fall. Skitsnygg stass som du är urläcker i.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till smycket och jag bara tokälskar den svarta once in a lifetime. Jakten har nog börjat.....
    Kram och hoppas du har en skön kväll

    SvaraRadera
  6. Supersnygg outfit! Grattis till smycket! Vill bara tala om att nu har jag oxå slagit till o köpt den oranga kavajen från Lindex. Den var en riktig höjdare o billig .... Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Kul att du hittat hit och så roligt att du oxå hakade på den orangea kavajen:))
      Kram

      Radera
  7. Tack för alla fina kommentarer. Kram på er alla!

    SvaraRadera