söndag 7 december 2014

Andra advent och julklapp nr 7

I morse blev det bullfrukost och andra adventsljuset skulle tändas. 
När jag står där med tändstickorna så säger nioåriga sonen: 
"men hallå?! Ska du inte läsa dikten först?" 
Vilken jäkla dikt tänker jag,
 släcker tändstickan och börjar googla frenetiskt.

Det fick bli den här:

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

Sonen log nöjt :)

Paket nr 7 var ett stort, rött och fint paket.




I paketet ett skojigt pussel! 
Och visst skulle jag kunna tänka mig en tur till Las Vegas :)




Tyvärr blir det inget pusslande idag, jobbet kallar.





Ha en skön söndag därute i stugorna!


Kram

1 kommentar:

  1. Härligt med klappar! Och så roligt för mig att kika in här och se vad som dyker upp. Kramar och må så gott

    SvaraRadera