onsdag 17 december 2014

Julstök och julklappar nr 15,16 &17

Oj, vad jag är förkyld. 
Kan knappt minnas när jag var så här hostig och snorig senast. 
Men, julen väntar inte på mig så det är bara att bita ihop. 
Knäck har tillverkats. 
Lyckades förstås få fart på kastrullen så det blev tokvarmt. 
Jag hoppas att mina gäster har bra tänder eller tandvårdsförsäkring...


Kletigt som tusan blev det också. Och mitt i all knäckröra lyckades jag förstås svepa ut ett kilo spagetti över hela köksgolvet.

Ett papparkakshus har vi också byggt. 
Inget flashigt Eiffeltorn men väl en söt liten stuga :) 
Granen som satt på den ena julklappen i min julkalender fick en gjuten plats.



Julkalenderöppning! Man skulle ju kunna tänka sig att jag bara slet upp paketen så fort jag vaknat men jag jag vill ju att det ska vara ett lite speciellt "moment". Där jag försiktigt klämmer och skakar, tar lite bilder och försöker gissa vad som är i. Har minsann inte haft tid att ha dessa stunderna förrän nu ikväll. Därav tre paket på raken igen.



I paket nr 15 låg "Knäckebröd dill" från IKEA. 
Låter jättegott och ska serveras på julafton.



Paket nr 16 innehöll välbehövliga näsdukar!




Paket nr 17 låg en mystisk koppargrej som ser ut till att kunna fungera tillsammans med de andra metallrören i början av adventskalendern. 
Hade de varit längre hade börjat misstänka 
att det skulle bli en början till ett tält. 
Och med tanke på att giverskan har gett en adventskalender till 
ytterligare en person, fick jag en galen tanke att det någon slags campingsemester på gång?! ;)



Nä, nu ska jag börja kavla ut klenätdegen och fortsätta att
 fundera på alla små metallrör jag får!

Kram


2 kommentarer:

  1. Usch förkyld :( Så ovanligt lämpligt då med näsdukar. Krya på dig, Kramen

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag vet nog vad de där rören är till för. :)
    Krya på dig och grattis på födelsedagen en gång till.
    kramar!

    SvaraRadera