måndag 2 september 2013

Hittat tillbaka till Blogglandia

Lite haltande inlägg här...

Förra veckan färgades helt av Humorfestivalen här i min stad där jag roade mig för fullt med att se bla Babben, Gardell, Christoffer Appelqvist, improviserad rap och hiphop där publiken var engagerad, Zinat Pirzadeh som körde en föreställning som heter "bakis i burkan" och en engelsk snubbe, Bill Bailey som hade den störtsa föreställningen på hela humorfestivalen. Jag har skrattat i massor (när jag inte har hostat, den jäkla förkylningen har jag inte riktigt lyckats skaka av mig...), så där så att man nästan har träningsvärk i magmusklerna:)

Efter allt kul så har jag grottat ner mig med jobb i helgen, har jag inte jobbat så har jag sovit....allt har tydligen sitt pris.

Hösten börjar närma sig men jag har inte slagit om på "höst" än och vill knappt titta åt varmare kläder. Idag när jag vaknat till liv efter lunch och vädret var murrigt och regnigt så fick det bli den här outfiten:

Sjal//Odd Molly, tröja//Gilly Hicks, jeans//Odd Molly

Hundarna gillar INTE regn så dom har bäddat ner sig i min fårskinnsfäll och där ligger dom mest och myser:) 
Jycken med svart huvud, som har fått en slags hudsjukdom, han har inte varit i stöt precis. Fortsatt med sår och dagliga bad och insmörjningar. Har börjat käka ett allergifoder och peppar, peppar så verkar han bli bättre. "Bara" att ta reda på sedan vad det är han är allergisk emot och som triggar igång hans hussjukdom.


Ha en fin måndagskväll!

Kram

7 kommentarer:

  1. Welcome back! Det är bra med ett lite uppehåll, då blir det allt mycket roligare att komma tillbaka till bloggandet. Låter som den där humorfestivalen var bra och rolig:) Hoppas det inte går för lång tid att lista ut vad hunden reagerar på.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha va söta de är - ser verklien ut som om de gosat in sig :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Willkommen zurück! Har saknat dina inlägg och hoppas att förkylningen släpper nu.
    Hälsa vovvarna!
    kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas den där trista förkylningen ger med sig. I morse vad det varma kläder på då det var spöregn o stormbyar i eftermiddag var det bikini i solstolen....märklig känsla. Tack för dina Londontips. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Lilla plutten! Skönt att det går åt rätt håll! Kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka! En snygg bloggerska, trots förkylning :-) Och hundarna är ju underbara nerkurade i fällen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj mycket som händer just nu då! Jobbigt med diverse olika sjukdomar samtidigt... Snygg du är i inlägget i alla fall ;) Krya på dig och jobba inte för mycket, kram Suss

    SvaraRadera