torsdag 3 april 2014

Skrattanfall, mossa & skor

Denna veckan har varit färgad av sjuka i familjen. Sonen har varit hemma från skolan hela veckan med feber, halsont och snor. Äldsta dottern insjuknade i tisdags med samma bild. Jag fick feber i tisdags men inget annat (?), förvisso skönt. Nu är sonen feberfri sedan i morse men har fått ont i ena örat så nu är det nässpray som gäller.

I natt vaknade jag vi tvåtiden av att jag låg och gappskrattade! 
Helt sjukt och jag kunde inte sluta heller för det var så roligt:) Då när jag vaknade kom jag ihåg i detalj vad det var som var så himla kul men i morse var det tyvärr som bortblåst. Finns bara två fragment kvar, Hilde och Linda Gunnarsson som var med i drömmen och som jag hade så himla kul med! 
Jag är säker på att jag hade en febertopp i natt. 
Men tack för underhållningen, tjejer! :)


Annars har jag ägnat en stund av dagen åt att sprätta bort mossa mellan plattorna,


studerat häcken som blivit så himla ful där jag kapat den 
men det var så illa tvunget,


fnulat på vilka perenner som ska inköpas och planteras i min nygjorda rabatt.


Dinglat med benen över poolkanten med mina nya rosa skor 
som jag är väldans nöjd med,  WERA från Åhléns.


Tagit "selfie" bilder.




Studerat rosa skor mot blå himmel.


 
Sen kom jag ju på att naglarna kunde lackas (smart att komma på det på torsdagen när man varit ledig/vabbat hela veckan och ska jobba imorgon...)
Godisrosa fick det bli att matcha med tröja och skor:)



Kram

14 kommentarer:

  1. Men alltså jag fattar inte..eller är det ngt slags husmorstrick med nässpray i öronen?? ;) F ö är det många fina rosa nyanser du bjussar på. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte att du skulle gå igång på lite rosa;)
      Kram

      Radera
  2. Härligt med rosa! I like it!
    Skrev precis en kommentar om halsduken.....om den finns kvar köper jag den!
    Vill inte du ha den lämnas den åter.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulle dig <3
      Har skrivit hos dig :)
      Kram!

      Radera
  3. Men vad trevligt att man fick vara med på nåt litet hörn i dina drömmar;) Är gravt sotis på eran pool! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska du inte till Skåne snart?! Så att vi kan skratta åt något som händer på riktigt och så kunde vi simma omkring som delfiner i poolen eller bara sola oss vid poolkanten!
      Kram!

      Radera
  4. Härligt med rosa och fick inte jag vara med i drömmen va? :) Så härligt att du fick vakna med ett skratt, det händer inte mig så ofta. Någon gång dock...när jag drömde att jag kunde flyga ungefär som Mario, hihi.
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inget jag har minne av men jag har gått och småfnissat hela dagen åt något som jag inte minns, kanske du var där?!:)
      Kramar

      Radera
  5. Har också vaknat av att jag gapskrattat men kommer alls inte ihåg vad jag drömde :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Rensa ogräs mellan plattorna är kanske ett bra tidsfördriv.

    Själv hade jag nog försökt bränna bort det med gasol och sen behandla med ättika och roundup :)

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas det var jag som var med på allt detta roliga:) Lacket är läckert!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att det var du som var med :))
      Kram

      Radera