onsdag 30 januari 2013

Längtar

Tröttman sitter i , snön har försvunnit, mörkt och råkallt. Sketdimma fram till lunch, tittade ut i något filmjölksliknande tillstånd genom fönstren på jobbet.

Längtar jättemycket till sol och värme. Och sugen på att resa till värmen nästa vinter. Någon som har några bra resetips?

Förra vintern var vi på kryssning till Haiti, Jamaica och Mexico för att sedan göra Orlando och avslutningsvis Miami.

Hästskokrabba (alltså den översta saken;) Clearwater i Florida


Sonen på Jamaica


Sjöstjärna också från Clearwater, Florida


Ligger och fantiserar om vit sand, snäckplockning och en sol som smeker ryggen.

En dag kvar på januari, jippie!


Kram


12 kommentarer:

  1. Inte dumt att drömma och längta efter sol och värme. Tyvärr gillar jag inte att resa, så tips hoppas jag du får av någon annan:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att leva på drömmar ibland!
      Kram

      Radera
  2. Ojoj, så skönt det ser ut!
    Jag älskar att resa! Speciellt på vintern :-)
    Kalifornien är min absoluta favorit. Jag har tillbringat många veckor, tom månader i Santa Barbara. LA och San Fransisco är med fantastiskt om man vill mer än bara bada. Florida är ju med trevligt så klart. Något jag längtar efter igen är Safari i Afrika. Vi var i Sydafrika för några år sedan och det var helt fantastiskt. Zansibar lockar också :-) Just nu hägrar Mayaindianernas Mexico. Lite bad och lite historia är perfekt tycker jag!
    Gott om pengar och mycket mer ledighet så kan jag nog fördriva tiden!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sydafrika och Zansibar lockar helt klart men vill att sonen ska vara några år äldre. Gärna USA eller Mexico. Har kollat lite på Costa Rica. Kul att få både kultur och bad! Tack för tips:)
      Kram

      Radera
  3. Nä fy fan! Jag blir nästan förbannad när jag ser bilderna;) Sitter här lökig och grinig och allmänt vintertrött. Har dåligt med resetips. Har bara varit inom europa.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig precis som du, Linda! Men gick så klart igång på bilderna :-) Ojoj, vad jag vill bort från vintersverige nu...
      Kram

      Radera
    2. Förstår er! Ligger också lagom lökig och snorig i soffan och pallar inte göra ett skit. Mer än och drömma och läsa bloggar. Sanslöst...

      Radera
  4. Så härligt det ser ut.
    Bara dröm vidare du....:)
    kramis

    SvaraRadera
  5. Hm jag hakar på drömandet!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj vilka fina bilder! Skulle också gärna åka iväg utomlands, men det får nog vänta lite, kanske nästa vinter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Her længes vi også efter sol og varme og ikke mindst energi...!
    Vi drømmer om Hawai og vil flytte dertil når huset er betalt (om snart).... :o)
    Rigtig dejlig dag - håber i finder et fantastisk sted at rejse hen næste vinter...
    Kram til dig

    SvaraRadera
  8. Den kryssningen är nog svår att toppa, men jag skulle faktiskt rekomendera Indien. Goa då kanske som bas, lite Indien light liksom. Skitfina stränder, underbar mat, lätt att leva och mycket att titta på. Jag tittar ut på stormen och drömmer mig också bort lite...vart som helst där det är en strand, sol och varmt! Klem

    SvaraRadera